LolaCooleChimp.reismee.nl

Mobile or not mobile, that's the question!

Hey Apen!

Lola Coole

Cool
Chimp heeft er al een cool weekje vakantie opzitten. Vorige week zaterdag met mensKees in de volgeladen auto met schoonmoederbox door het Germaanse rijk geraced. En wel via het voormalig Oost-Duitsland en daar was Lola CC nog nooit geweest. Geen files en dus ging het wel lekker snel. Om half vier waren we in Lackenhauser op de Knaus (ofwel Kneus) camping. De mobile home bleek helemaal niet mobiel te zijn. Waar slaat dat op? Maar wel een leuk, knus huisje met veranda, waar geen beweging in was te krijgen. Gelukkig was het huisje waterdicht, want de regen kwam met bakken naar beneden. Poeh, wat heb ik een hekel aan nattigheid!

De week in Beieren was er een van veel aktie (daar houdt Lola CC erg van) en verschillende landen, want we zaten op een drielandenpunt van Duitsland, Oostenrijk en Tsjechië. Natuurlijk moest er ook weer gegolfd worden en dat vind ik persoonlijk nogal prut en oersaai. Gelukkig was de eerste golfbaan, Böhmerwald in Oostenrijk, een heel mooie baan met veel heuvels en dus wel vet cool. Mooi uitzicht en hooltje 13 een toppertje. Verder zijn de mensmannen in bomen gaan klimmen en dat was natuurlijk koren op Lola CC's molen. Want wie kan er beter klimmen? OK, de mensmannen zijn tenslotte ook mensapen, maar hen ontbreekt het nu eenmaal aan de souplesse die wij chimps en makaken gewoon van nature hebben. MensKees haakte na één onderdeel al af. Dat is echt eenslappe mensaap!

De tweede golfbaan heette Bayerische Wald (in Duitsland) en die zag er ook wel goed uit. Alleen geen 'Wald' op de baan, dus kon mensKees jammer genoeg geen ballen het bos in slaan. En dat is toch wel een grote hobby van hem. De mensmannen speelde 'Duitsertje', een variant op Amerikaantje (dit is natuurlijk alleen maar te snappen voor de golfers onder jullie). MensKees werd hier fors ingemaakt door de kleine mensmannen en Ome Dim won nipt van mijn mensPapa Mike.

Tot besluit van ons verblijf op de Kneus camping zijn de mensmannen gaan raften in Cesky Krumlov in Tsjechië. Nou, ik ben natuurlijk wel meegegaan, maar vond het niet geweldig, dat water. Was als de dood om er in te vallen en gelukkig mocht ik in de rugtas van mensKees in een waterdichte ton. Tis maar goed dat Lola CC niet claustrofobisch is, dus ben ik maar gaan snurken. De mensmannen vond dat raften wel leuk, maar niet erg spectaculair. Dus willen ze nog een keer, maar dan lekker heftig.

Op vrijdag zijn we vertrokken naar Slovenië en het leuke was dat mensOma ook kwam invliegen. Vet cool, nu zijn we weer helemaal compleet. MensOma was er het eerst en wij kwamen om een uurtje of drie hier op camping Sobec in Lesce (vlakbij Bled) aan. Hier slapen de mensmannen in een tent van Vacansoleil en die is reuze cool. Met echte bedden. MensOma heeft wijselijk voor andere accommodatie gekozen en zit in een heel leuk pension ergens tegen een heuvel aangeplakt. Maar ze komt gewoon elke dag gezellig met ons kamperen en leuke dingen doen.

De vriend van mijn mensPapa, Arend Vos, is hier ook met zijn familie. En die kwamen gezellig op de borrel. Daarna ging het gehele mensvolkje met het Vosvolkje pizza's eten in Bled, aan het meer. Maar daar mocht ik niet mee naar toe. Flauw hoor.

Nou Apen, dit was het dan voor even. Tuurlijk kom ik gauw weer terug met coole verhalen uit Slovenië. Want overal is hier (gratis) wi-fi, zelfs op de camping.

Dikke knuffel van Lola Coole

Cool