LolaCooleChimp.reismee.nl

Playa de Dominical

Hey Apen!

Lola C

Cool
C zit met haar mensvolkje inmiddels aan de Grote Oceaan (ofwel Pacific) in hotel Villas Rio Mar in Playa de Dominical. Dat was eigenlijk niet de bedoeling, we hadden nog hoog in de bergen moeten zitten in San Gerardo de Dota op 2500 m. Maar het was er zoooooooo koud en zooooooooo saai, dat we één dag eerder daar zijn weggegaan. Prima plan vond Lola C
Cool
C, heb tenslotte 'n enorme hekel aan kou. En aan saai heb ik werkelijk 'n broertje dood.

Gisterochtend op ons gemak vertrokken uit Turrialba en via de Interamericana (Pan American Highway) steeds hoger de bergen in naar San Gerardo de Dota. We kwamen in de middle of nowhere in de El Manantial lodge aan. Nou ja, lodge! Het mocht geen naam hebben. Ongezellig en ijskoud. Nog voordat we aan het diner gingen, had het mensvolkje al besloten hier niet twee nachten te blijven. Dus leenden ze Lola C

Cool
C's iPet, googleden wat en vonden al snel dit hotel. Ze hebben er niet lang over hoeven nadenken, dus werd er gereserveerd tot grote opluchting van Lola C
Cool
C. Helaas moest het mensvolkje vanochtend alweer achterlijk vroeg op, want ze gingen met een gids op zoek naar de quetzal. Aangezien Lola C
Cool
C niet op haar achterhoofd is gevallen, bleef ze lekker onder de warme dekens. Het mensvolkje heeft welgeteld 1 quetzal gezien, maar niet kunnen fotograferen. Nou lekker belangrijk hoor, om daar nu de kou voor in te gaan!

Na het ontbijt vertrokken we heel blij op weg naar de Pacifische kust, op naar de warmte! Wederom op de Interamericana, op een hoogte van zo'n 3300 meter door de bergen. Lola C

Cool
C was letterlijk en figuurlijk in de wolken. En boy, wat was 't heerlijk warm toen we om 11u30 bij ons hotel aankwamen. De kamers waren al klaar, handdoeken mee en hup: daar lag 't mensvolkje in het heerlijke zwembad. Pura Vida!

Playa de Dominical is ook weer zo'n cool surfgebeuren, dus moesten de menspubers weer op zo'n plank. Helaas was de branding veel te sterk, dus hebben ze bodyboards gehuurd en ook dat was nog erg moeilijk. Nu zit 't mensvolkje te chillen aan het zwembad met 'n frozen margarita, terwijl Lola C

Cool
C zit te zwoegen op haar iPet. Tja, je hebt werkpaarden en luxe paarden, toch? Morgen gaan we weer op avontuur: naar het regenwoud van Corcovado. Niks luxe, niks wifi, slapen in een soort tent en eten wat de pot schaft. We blijven er 3 nachten en gaan 1 dag de jungle in en 1 dag op zee om te snorkelen en te duiken. Daarna gaan we door naar Playa Tortuga aan de Pacifische kust en zal Lola C
Cool
C natuurlijk verslag uitbrengen van onze regenwoudbelevenissen. Tot dan en pura vida!

Dikke knuffel van Lola Coole

Chimp!