LolaCooleChimp.reismee.nl

Ojochal: vamos a la playa!

Hey Apen!

Zaterdag 25 augustus

Lola C

Cool
C en haar mensvolkje zijn inmiddels aangeland in Ojochal (playa Tortuga) in Villas Gaia, onze laatste bestemming voordat we woensdag a.s. weer naar San José teruggaan. We zitten nog steeds aan de Pacific en het wemelt hier van de playa's. Je zou bijna denken dat we aan de Costa del Sol zitten, ware 't niet dat het in de verste verte er niet op lijkt. Verlaten stranden en kleine dorpjes met wat hutten met daken van golfplaten. Villas Gaia is een leuk hotel, gerund door een Nederlands echtpaar. De kamers liggen verspreid in de jungletuin in huisjes en zijn prima. Het is hier goed toeven: er is een lekker zwembad voor de menspubers en 'n prima restaurant. Dus hoor je Lola C
C niet klagen.

We kwamen Michael en Shellini hier weer tegen, het jonge stel dat ook in Fernando's tentenkamp zat en met wie we 'n dagje jungle hadden gedaan. Gezellig toch en zo kwam 't dat alle mensmannen samen met Michael het plan hadden opgevat om een half dagje te gaan zeevissen. Strak plan hoor, maar niet aan mensBetty en Lola C

Cool
C besteed, die hadden een relaxed damesmiddagje in gedachten samen met Shellini: pedicure, manicure en lichaamsmassage.

Zondag 26 augustus

De ochtend werd besteed aan zwemmen, chillen, lezen en natuurlijk een fotoshoot met Lola C

Cool
C. Ben inmiddels wel gewend aan dat poseren en 't gaat me gemakkelijk af, natuurtalent! Heb zelfs geposeerd samen met een leguaan, die ook fotogeniek bleek te zijn. De mensmannen gingen om 12u30 opgewonden op pad, die hadden zich enorm verheugd op dat visgebeuren. Na de lunch hebben de dames onder het genot van een glas witte wijn zich lekker laten vertroetelen. Nou ben ik misschien wel 'n dame, maar aan Lola C
Cool
C's lijf geen polonaise hoor, moet niets hebben van dat gepruts aan mijn bevallige lijfje. Maar mensBetty en Shellini hadden het prima naar de zin en waren superrelaxed.

Om 5 uur kwam met manvolkje terug met 3 grote vissen in 'n plastic zak! 2 grote makrelen en 1 red snapper, zelf gevangen!Ze hadden de vangst goed verdeeld: ieder één vis binnengehaald. Alleen de vis van mensJim (green jack) hebben ze teruggezet in zee. Aan het restaurant van Villas Gaia gevraagd of ze de vis voor het diner wilden klaarmaken en dat was geen probleem. Dus aten we (behalve mensBetty natuurlijk) verse, zelfgevangen vis en hebben zitten smullen hoor!

Maandag 27 augustus

Om een uurtje of 5 vanochtend worden we gewekt door het lawaai van een brulaap. Lola C

Cool
C wordt gek van die praatjesmakers en had gedacht eindelijk van ze verlost te zijn. Maar niets is minder waar, ze zijn werkelijk overal! Om 08u00 worden we opgehaald voor 'n half dagje zee: dolfijnen en walvissen spotten. Nou heeft Lola C
Cool
C al aardig wat bultruggen gezien, maar liet zich dit buitenkansje weer niet ontnemen. En helaas mocht mijn kleine, vrij irritante broertje Fred ook mee. Die heb ik verder maar zoveel mogelijk genegeerd, had tenslotte alle aandacht nodig voor de 3 bultrugmoeders met kleintjes, waarvan eentje twee keer speels uit 't water sprong. Verder zagen we nog twee grote zeeschildpadden, ook erg cool. Helaas geen dolfijnen gezien dit keer, maar het was weer een geweldige belevenis om die reusachtige walvissen met die gekke koppen, enorme lijven en vinnen samen met hun baby's te bewonderen. Ben met broertje Fred nog even met de schipper op de foto gegaan, die foto zet ik straks ook nog even online. Na de lunch ging het mensvolkje zwemmen en chillen en Lola C
Cool
C ging eventjes onder zeil. Best vermoeiend hoor, die 4 uur op de deinende zee. Pura vida!

Dikke knuffel van Lola Coole

Chimp!