LolaCooleChimp.reismee.nl

Slovenië is cool!

Donderdag 11 augustus

Heb je een dagje gegolfd (gaap...), ben je wel weer toe aan wat ruigere aktie. Dus besloot het mensvolkje om weer een middagje te gaan raften. Dit keer niet in Bovec, maar in de buurt van de camping. Tuurlijk ging ik niet mee op het water, dus moet ik mensBetty maar geloven wat ze er over vertelde. De rivier waarop geraft werd, is een stuk breder dan die in Bovec. Veel minder rotsen (dus minder technisch), maar wel veel meer stroomversnellingen en dus ging de boot lekker hard. Halverwege mocht er gezwommen worden, met de stroomversnelling naar beneden op je rug. MensBetty bedankte hartelijk, zij vond het water veel te koud (watje). Maar de mensmannen gingen stoer het water in en mensKees zwom bijna voorbij zodat hij met een touw ingehaald moest worden. Toen de instructeur de boot met opzet keihard tegen een peiler van de brug liet knallen, viel mensBetty alsnog pardoes in het water en moest ze de boot ingetakeld worden. Ze kon er wel om lachen. Aan het eind van de tocht mocht er nog van een 6 meter hoge brug gesprongen worden. De oudere mensapen bedankten beleefd, maar de jonge mensmannen sprongen stoer naar beneden. Die durven ook werkelijk alles.

Vrijdag 12 augustus

Tot besluit ging het mensvolkje nog een keertje golfen op de golfclub van Bled. Dit keer met een zonnetje en dan ziet die baan er nog mooier uit. Morgen vertrekt mensBetty in alle vroegte weer naar Nederland en gaan de mensmannen en Lola Coole

Cool
Chimp met haar maten verder naar het zuiden. Naar Trogir (vlakbij Split) aan de Adriatische Zee in Kroatië. Lola CC vindt Slovenië supermooi en zeker voor liefhebbers van outdooraktiviteiten een walhalla. Ben benieuwd naar het zon, zee, strandgebeuren in Trogir.

Dikke knuffel van Lola Coole

Cool
sChimp

Jitze Scheepstra

Aangezien mijn zus momenteel in Slovenia verblijft ben ik wel geïnteresseerd in reis verhalen in Slovenië.

Eigenlijk willen we 1 maart met de slaap trein/stoel daar wel heen.