LolaCooleChimp.reismee.nl

Do you know the way to San José?

Hey Apen!

Dionne Warwick vroeg zich jaren geleden al af of iemand de weg weet naar San José. En ik moet jullie eerlijk bekennen: dat baart Lola C

Cool
C zorgen! Die plek is blijkbaar moeilijk te vinden. Gelukkig hebben we tegenwoordig navigatie en hopelijk kunnen de piloten van Delta Airlines het wel vinden. Want Apen, we vertrekken vrijdag 10 augustus naar Costa Rica en vliegen er naar toe via Atlanta, USA.

Op de kaart kunnen jullie de route zien die wij gaan vliegen/rijden/varen en bij de 'links' rechtsonder heb ik alvast een paar plekken gezet waar we gaan logeren. En ik moet zeggen, dat ziet er niet verkeerd uit!

Dit is ongeveer het programma:

  • Via Atlanta naarde hoofdstad San José. Daarblijven we 2 nachten (1 hele dag).
  • Naar het schildpadstrand Tortuguero. Hier gaan we varen door het tropische regenwoud om wildlife te spotten. En natuurlijk schildpadden, maar die zijn niet zo wild!
  • Naar het surfersparadijs Puerto Viejo aan de Caribische kust en van daaruit...
  • Gaan we logerenbij de Bribri gemeenschap tussen de watervallen en tropisch regenwoud in het grensgebied van Panama. Daar gaan we met de Bribri chocola maken, mmmmm... en dan weer terug naar...
  • Puerto Viejo.
  • Naar de flanken van de heuvels in Turrialba. Het is de bedoeling dat het mensvolkje hier gaat raften.
  • We gaan op zoek naar de quetzal (een bijzondere mooie felgekleurde vogel) in San Gerardo de Dota in het bergachtige binnenland.
  • Naar het regenwoud en stranden in Corcovado.
  • Dolfijnen spotten in het Ballena Marine Park in Tortuga.
  • Terug naar San José en via Atlanta naar Amsterdam vliegen.

Zelf verheug ik me erg op Puerto Viejo, het hippe surfersdorp aan de Caribische kust. Al die coole surfdudes, dat wordt vast genieten. Ik durf te wedden dat de menspubers ook op zo'n plank gaan staan, vinden ze vet cool. En het is dat Lola C

Cool
C niet van water houdt, maar stiekem lijkt het me erg cool om door de golfen te vliegen op een plank. Misschien toch maar mijn waterweerzin overwinnen, moet tenslotte mijn imago van coole chimp eer aan doen.

Heb ook al eventjes gekeken of ze in Costa Rica een beetje wifi hebben en dat ziet er veelbelovend uit. Dus kan ik jullie ter plekke van mijn avonturen op de hoogte houden. Dus tot gauw vanuit Costa Rica!

Dikke knuffel van Lola Coole

Cool
Chimp

Reacties

Reacties

Angela

Lola ziet er goed uit wat zal je genieten kijk uit naar de rest van verhalen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!