LolaCooleChimp.reismee.nl

San José: Gevonden!

Hey Apen,

Tot grote opluchting van Lola C

Cool
C hebben we San José gevonden! Zat toch met samengeknepen billen in dat Delta vliegtuig. Dus toch maar even purser Steve aangeklampt met het verzoek om ff bij de piloten te checken of we wel naar de juiste San José aan het vliegen waren. Voor hetzelfde geld beland je in San José California! De reis was erg lang met die tussenstop in Atlanta, maar verliep soepeltjes zonder vertragingen ofzo. Om 20u30 lokale tijd (om 04u30 Nederlandse tijd) waren we in Hotel le Bergerac. Het hotel is wel cool. Elke kamer heeft z'n eigen tropische tuintje met bananen. Lola C
Cool
C eet uit eigen tuin zogezegd.

Na een ietwat korte nacht (jetlag), was het mensvolkje alweer vroeg uit de veren vanochtend. Om een uurtje of zes zaten ze met een bakkie koffie in de tuin, terwijl de zon al uitbundig scheen. Om 09u00 werden ze opgehaald voor een meet & greet met de Costa Ricaanse reisagent voor allerlei nuttige informatie. Vervolgens toog het mensvolkje naar downtown San José voor wat sightseeing. Nou, daar viel verdomd weinig te zien! De stad is lelijk, vies en chaotisch, maar wel erg levendig. Je krijgt echt het gevoel dat je in Latijns Amerika bent! De overdekte markt was wel erg leuk, met een keur aan 'winkels' en allerlei grappige eettentjes.

De middag wordt gebruikt om een beetje te chillen en uit te rusten, want morgen is het weer vroeg dag. Dan beginnen we aan onze rondreis en worden om 06u00 opgehaald om met bus en boot naar Tortuguero te reizen. Daar gaan we o.a. wild spotten in de jungle met een boot door de kanalen. En natuurlijk een kijkje nemen bij de broedplaatsen van de groene zeeschildpad.

Lola C

Cool
C heeft begrepen dat ze daar niet de beschikking heeft over wifi, dus verwacht dat haar volgende verslag vanuit Puerto Viejo zal komen! Dus Apen, tot over 'n paar dagen.Pura vida!

Dikke knuffel van Lola Coole

Chimp