LolaCooleChimp.reismee.nl

Para...para...paradise, para...para...paradise!

Hey Apen!

Coldplay zong erover en wij zitten er middenin, we gaan gewoon van 't ene naar het andere paradijs. Zijn nl. gearriveerd in Hotel Totem in Puerto Viejo aan de Caribische Zee, op de grens met Panama. En het Totem Hotel is al een paradijsje op zich! OK, maar weer even doorgaan waar ik gebleven was: in het regenwoud van Tortuguero, waar wij vanochtend om 05u00 allemaal wakker werden van het enorme lawaai van 'n paar brulapen, die vlak boven onze huisjes lekker bezig waren. Het hele mensvolkje uit bed en de grote mensapen hebben daarna niet meer geslapen.

We vertrokken uit de Evergreen Lodge om 'n uurtje of negen om met boot en bus naar Guapiles te gaan, waar we hebben geluncht en onze huurauto in ontvangst namen. Nou Apen, Lola C

Cool
C was best even onder de indruk: een beest van een 4wd (Toyota Fortuner 3.0D) in de kleur wit. Toch toevallig dat het mensvolkje altijd witte huurauto's krijgt (in Florida en Zuid Afrika ook al)! Om een uurtje of 2 gingen we met onze auto op pad naar Puerto Viejo, waar we om 17u00 aankwamen in het hotel. De menspubers lagen al weer snel in het zwembad, ondanks de regen. De temperatuur van ruim 30 graden lijdt daar totaal niet onder, dus is het hier altijd lekker om te zwemmen. Overigens las Lola C
Cool
C in de krant (ja, zij leest de NRC digitaal op haar iPet), dat het in Nederland ook tropisch warm is. Zul je altijd zien, Lola C
Cool
C heeft haar hielen nog niet gelicht, of 't wordt eindelijk zomer in Nederland! Maar Apen in Nederland: ik gun het jullie allemaal van harte.

Het hotel heeft een Italiaans restaurant en toevallig had het mensvolkje vanmiddag in de auto het er al over dat ze zin hebben in Italiaans eten. Komt dat even goed uit! Hoeven we niet te zoeken, hoewel in het dorp het vergeven is van allerlei restaurantjes. Maar dat dorp kan wel ff wachten, dat gaan we morgen wel verkennen. En 'last but not least': er zitten hier ook brulapen, die hebben we al gehoord! Ik vind ze maar niks die lawaaierige primaten. Overdreven aandachttrekkers en niet eens mensapen. Wat denken ze wel! Nou Apen, ik verwacht dat ik me wel weer spoedig zal melden. Voor nu: PURA VIDA!

Dikke knuffel van Lola Coole

Chimp