LolaCooleChimp.reismee.nl

Puerto Viejo: tussen brulapen en branding

Hey Apen!

Onze rondreis heeft de titel: 'tussen locals en lianen', maar vandaag geeft Lola C

Cool
C er maar bovenstaande titel aan. Want zij werd vanochtend al weer vroeg wakker van de geluiden in haar tropische paradijsje. Aan de ene kant de brulapen en de vogels, aan de andere kant de branding van de Caribische Zee, waar het hotel (gescheiden door een weg) aan ligt. En boy! Dan heb ik het hier over een branding waar je u tegen zegt! Gisteravond nog even een kijkje genomen op het strand en Lola C
Cool
C snapt nu waarom hier de surfers naar toe komen. Grote rollende golven en dan zitten we niet eens aan het strand met de hoogste golven! De stranden hebben hier verschillende kleuren: aan de noordkant van Puerto Viejo zijn de stranden bijna zwart (o.a. Playa Negra), aan de zuidkant zijn ze wit (Playa Cocles, waar wij zitten). Het rif dat vlak voor het dorp ligt veroorzaakt Costa Rica's zwaarste en beste golf: de Salsa Brava (vrij vertaald 'boze saus'). Leuke metafoor! Dit is dus voor de echte surfhotemetoten.

De menspubers namen vandaag een surflesje en natuurlijk ging LC

Cool
C mee. Niet dat ik zelf te water ben gegaan, maar stal wel de show op het strand. Ben er zelfs de kleren voor uitgegaan, want die campingsmoking is hier veel te warm. Met de surfleraar Douglas werd eerst op het droge geoefend in 't gloeiend hete zand en vervolgens gingen ze de golven in. Nou dat omhoog komen en staan op zo'n board valt nog niet mee, maar de menspubers hadden 't toch wel snel onder de knie en waren niet meer van dat surfding af te krijgen. Lola C
Cool
C hield 't verder wel voor gezien en vertrok naar de 'relax zone' om lekker te chillen in een van de hangmatten bij de jacuzzi. Vermoeiend hoor zo'n tropisch paradijs! En de menspubers waren ook helemaal kapot na 3,5 uur surfen. Dus werd na de lunch de rest van de middag doorgebracht met chillen, lezen, zwemmen en pingpongen. Het is tenslotte vakantie.

Natuurlijk moest ook nog even het dorp worden bezocht voor het diner. In Puerto Viejo waan je je eerder in Jamaica dan in Costa Rica: veel rasta & reggae. Aan eettenten geen gebrek, dus ook lekker relaxed. De menspubers vinden het jammer dat we hier niet langer blijven, die hadden graag nog 'n dagje zon, zee, strand & surfen gedaan. Maar morgen vertrekken we naar de Bribri indianen voor een stukje inheemse cultuur. We blijven daar ook slapen, dus lakenzakken mee! Daarna komen we terug voor een nachtje Puerto Viejo en zal Lola C

Cool
C uitgebreid verslag doen van dit avontuur. Tot zover. Pura Vida!

Dikke knuffel van Lola Coole

Chimp